vardagochdyskalkyli

Alla inlägg under april 2020

Av Linnea . - 16 april 2020 13:24

Var ett tag sen jag uppdaterade jag har funderat att starta upp en blogg på en annan hemsida men tills jag bestämt mig för hur jag vill göra fortsätter jag här på bloggplatsen.

Jag tänkte skriva ett inlägg om hur inlärnings svårigheter kan skapa mycket emotionella problem och även gå så långt att det skapar depression. Detta påverkar självkänslan väldigt mycket jag har pratat med många andra dyskalkyliker online om hur dom påverkats av den och många pratar om att det tär mycket på självkänslan och självförtroende. Även för mig har mina problem tagit väldigt hårt och jag har sen jag var liten gått omkring med en depression rotad i en odiagnotiserad diagnos. Jag har även in i vuxen ålder haft problem att acceptera min diagnos och jag tyckte det var alldeles för jobbigt att söka upp information om det och lära mig om det enda tills nu, då jag äntligen börjat studera i det.

Det är viktigt att man hittar samhörighet med andra som kan relatera och att man ställer frågor. Det som hjälpte mig enormt mycket med min självkänsla var att hitta samhörighet med andra människor som gått igenom samma saker, det ger en stöttning. Det tycker jag är väldigt viktigt från ung ålder att man ser sig själv representerad. Ju mer kunskap man har som sig själv desto mer kraft får man därför bestämde jag mig för att ta tag i att studera vad dyskalkyli är och vad det kan bero på. Vad kan jag göra för att det ska underlättas för mig?

Kunskap är makt och ju mer man vet om sig själv desto enklare blir det att acceptera sig själv!

Jag har tänkt att nästa inlägg ska vara boktips på tre böcker om dyskalkyli som är väldigt bra att ha och ger mycket information.

Presentation

Mitt namn är Linnea jag är 21 år och skriver texter om Dyskalkyli som är en inlärnings svårighet när det gäller matematik. Jag skriver utifrån mina erfarenheter men läser också mycket om diagnosen och forskningen bakom det. Tack för att du läser! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards